SEO ve Google Adwords savaşını kim kazanır?

Yaptığınız birçok aramada sponsor bağlantı olarak ilk 3 sonuç ve sağ kısımdaki 8 sonuç Google Adwords reklam ağından gelmektedir.

SEO kavramının anlamını da bilmeyenler için tekrar hatırlatmak istiyorum. Arama motorlarında (Google, Yahoo, Bing vb.) ücretsiz sonuçlarda optimize edilmiş sitelerin sıralanmasıdır. SEO kavramının çıkış noktası da Adwords ile aynı nokta olan Google’dır.

Google 2013 yılında bu savaşın neresinde bulunuyordu?

Google arama sonuçlarını iyileştirmek için sürekli algoritma güncellemeleri yapar. Genel güncellemelerini duyurur ama rutin güncellemelerini duyurmadan yayınlar. Bu güncellemelerin amacı sizin arama yaptığınızda en doğru sonuca ulaşmanızdır. Doğal olmayan yollarla sitesini üst sıralara taşımış olan site sahipleri son güncellemelerden sonra ziyaretçi kitlesi bakımından büyük darbeler almıştır diyebilirim. Doğal arama sonuçlarında üst sıralarda olmanın zorlaştırılması işletmeleri Google Adwords’e yöneltmiştir. SEO çalışmalarına harcanacak zaman, istihdam ve para yerine Google’a reklam vermek firmalar için daha cazip gelmeye başladı. Bu sonuç bize Google’ın SEO ile savaş içerisinde olduğunu düşündürüyor. Gerçekten öyle mi?

Google’ın gelirinin büyük bir kısmının Adwords reklamlarından olduğunu düşünürsek doğal olarak Google site sahiplerinin SEO yerine reklam vermesini istiyor. Bu durumu destekleyen bir haber daha vereceğim: Google Partners.

Firmalar Google Adwords reklam ağı konusunda bilgili olmadıkları için işin uzmanı olan reklam ajansları ile çalışmaktalar. Belirli komisyonlarla çalışan ajansların yanı sıra bireysel Adwords danışmanları da mevcut. Firmalar Adwords danışmanlığı alırken bireylerin Adwords sertifikası olup olmadığına da bakmaktalar. Dolayısıyla bu hizmet veren kişiler Google Adwords sertifika sınavlarına hazırlanıp 50 dolar karşılığında sınava girebiliyorlardı. 2 sınavı geçtiklerinde sertifika alınmış oluyor ve Google veri tabanında yapılan danışman aramalarında da çıkabiliyorlardı. 30 Eylül 2013 itibariyle Google, Adwords sertifikasyon hizmetini ücretsiz yaptı. Amaç neydi? Buradaki amaç Adwords sertifikası almak isteyen, bu hizmeti vermek isteyen kişilerin sayısını arttırmak ve Google reklam gelirini yükseltmekti. Sınavların ücretsiz olmasıyla Adwords danışmanlarının sayısında da artışlar oldu. Böylece Google’a reklam verenlerin sayısı da artmaya başladı.

Ücretsiz sınav haberinden 1 ay sonra Google Partners hizmetini devreye aldı. Adwords sertifikası alanlar artık veri tabanında yoktu. Google’ın istediği reklam hizmeti veren firmaların artmasıydı. İş ortaklarını arttırmak için Google Partners programında iş ortaklarından şu şartları yerine getirmesini istedi:

  • Son 90 takvim günü içinde toplamda en az 10.000 ABD Doları tutarında AdWords harcaması
  • Son 90 günün en az 60’ında harcama etkinliği
  • MM hesabının en az 90 günlük olması

Google partneri olarak çalışmaya devam etmeniz için 3 ayda minimum 10 bin dolar harcama yapmanız gerekiyor. Bu da Google’ın gelirini arttırmaya yönelik olduğunu gösteriyor.

Özetlersem; Google Partners’ın ön plana çıkarılması ve arama sonuçlarını etkileyen radikal algoritma değişiklikleri Google’ın SEO ile savaşını 2013’de daha da ön plana çıkardığını gösteriyor.

SEO Bu Savaşı Kaybetti Mi?

Tabi ki hayır. Bunun nedenlerini sırasıyla açıklayacağım.

1- Google Adwords Reklamları Her Aramada Çıkmaz

Google Adwords arama ağı reklamları genellikle ticari amacı olan aramalarda çıkmakta. Örneğin bir bitki çayı satmak istiyorsanız ya da bir yemek fırsatı kampanyanız varsa bu ağı kullanıyorsunuz. Fakat insanlar her zaman rekabeti olan kelimelerde aramalar yapmıyor. Burada da SEO ön plana çıkıyor ve Adwords ile yaptığı savaşı kazanıyor. Uzun kelime öbeği aramalarında (long tail keywords) arama sonuçlarında genellikle en fazla 1 ya da hiç reklam çıkmaktadır. Dolayısıyla bu alandaki savaşı SEO kazanmaya devam edecek.

2- Kaynak Gösterilebilir Site Olmak

SEO çalışmalarında en önemli faktörlerden biri de diğer sitelerden sizin sitenize gelen dış bağlantılardır. Bu bağlantıların kaliteli sitelerden gelmesi için 2 seçeneğiniz var:

1- Ücret ödeyerek bağlantı alma

2- Kaynak içeriğinize ücretsiz bağlantı verilmesi

SEO uzmanlarının Adwords savaşını kazanabilmeleri için kaliteli ve insanların aradığı cevabı bulabilecekleri içeriği vermeye yönelik çalışmaları gerekiyor. Zaten Google’ın da istediği internete katkıda bulunan siteleri ödüllendirmek. Ne kadar fazla kaliteli içerik olursa Google’da arama yapan kullanıcılara o kadar doğru sonuç verir. Ve doğal olarak Google’ın en çok tercih edilen arama motoru olmasını sağlar. İnsanlar aradığını bulabildikleri arama motorlarını tercih eder. Türkiye’de her ne kadar Google kullanımı %95 civarında olsa da diğer ülkelerde bu oran daha azdır. Dolayısıyla Google’ın amacı global bir başarıdır.

3- İyi analiz yapan Seo Uzmanı Olmak

Bir önceki yazımda Seo uzmanın özelliklerinden bahsetmiştim. Bu özellikler arasında analiz kabiliyeti de vardı. İnsanların yaptığı arama kelimelerini inceleyip yapacakları arama kelimelerini (anahtar kelime) de doğru tahmin eder SEO stratejinizi bu alana yönlendirirseniz kazanan yine SEO olur. Seo Uzmanı Olmak başlıklı yazımı da incelemenizi öneririm.

Özetlersek SEO’nun savaşı kazanması internetin bileşenleri olan web sitelerinin kalitesinin yükselmesiyle doğru orantılıdır. Kalitede sadece içerik değil tasarım da önemlidir. Basit, anlaşılır ve mobil cihazlarla uyumlu web siteleri ziyaretçinin sitenizde daha fazla vakit geçirmesini sağlar. Bu kavramlara dikkat ederseniz kazanırsınız.

SEO ve Google Adwords savaşını kim kazanır?

Bir Cevap Yazın

Contact Person WhatsApp Üzerinden Mesaj Atın