SEO + UX = Başarı

Bu günlerde SEO’nun en iyi sayfa içi uygulamaları, kullanıcı deneyimi (UX) içermektedir.

Eski zamanlarda, SEO basitti. Anahtar kelimelerle bir sayfayı doldurdunuz ve ilk sayfaya geldiniz. Oh, bugün keşke o kadar basit olsaydı! Google (ve diğer arama motorları) kelimenin tam anlamıyla, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) hangi sayfaların en üst sırada yer aldığını belirlerken yüzlerce faktörü dikkate alır.

Bu yeni gerçeklik, kullanıcı deneyiminin unsurlarının (UX) SEO’nun önemli faktörleri olduğu anlamına geliyor. Siteniz de ne kadar kolay gezinebilirsiniz? Ziyaretçilerin kalmasını ve ilgilenilmesini isteyen kaliteli içeriğiniz var mı? Siteniz güvenli, hızlı ve mobil uyumlu mu?

SEO ve UX ortaklığını bu şekilde düşünün: SEO hedef arama motorlarını ve UX hedeflerini web sitenizin ziyaretçilerini hedefler. Her ikisi de, kullanıcılara en iyi deneyimi sunmak için ortak bir hedefi paylaşıyor.

Hem SEO hem de kullanıcı deneyimini etkileyen bazı ortak öğeler;

Başlıklar

Web sayfanızda ki başlıklar; hem ziyaretçilerin hem de arama motoru tarayıcılarının içeriğinizi anlamasını ve ayrıştırmasını kolaylaştırır.

Başlıkların (<h1>,</h1><h2>,</h2><h3>,</h3><h4>,</h4><h5>ve</h5><h6>) okurlara ve arama motorlarına paragrafların / bölümlerin neler olduğunu ve içeriğin mantıksal bir hiyerarşisini göstermelidir. Başlıklar, bir sayfada kaybolmaları halinde kullanıcılara da yardımcı olur.

Bir sayfada yalnızca bir h1 etiketi kullanın – arama motorlarına ve kullanıcılara sayfanın birincil odağını bilmelerini sağlar. H1, normalde, sayfanın üst kısmına yerleştirilen ilk içerik parçasıdır. (H1’leri bir kitabın bölüm başlığı olarak düşünün.) Bir başlığın önüne doğru anahtar kelimeler ekleme de sıralamada yardımcı olabilir.

Diğer başlıklar (h2 ila h6) sayfanın geri kalanını uygun bir şekilde yapılandırmak ve düzenlemek için h1’leri takip etmelidir. Diğer başlıklar, mantıklı olduğu sürece bir sayfada birkaç kez kullanılabilir. Bunların hepsini kullanmanız gerekmez ya da – bazen içeriğiniz sadece bir h1’e ve bir iki h 2’ye ihtiyaç duyabilir.

Kolay navigasyon ve site yapısı

Ziyaretçilerinizden birçoğunun ana sayfanız yoluyla sitenize girmeyeceğini unutmayın. Bu, bir aramanın (veya arama motoru tarayıcısının) hangi sayfaya geldiğine bakmaksızın, sitenizin gezinmesi kolay olması gerektiği anlamına gelir.

Sitenizin gezinme alanı, fantezi pop-up’lar, uzun bir seçenek listesi, gizleme ve arama oyunları veya kullanıcının sitenizin başka bir bölümüne nasıl geri döneceğini bilmediği veya çıkmadığı bir çıkmaza girme yeri değildir.

 

Site hızı

Site hızı, uzun zamandır Google arama için bir sıralama faktörü olmuştur. Hızlı bir şekilde yüklenen bir web siteniz olması önemlidir, ancak mobil deneyiminizin de hızlı olması gerekir.

Google’ın PageSpeed ​​Insights aracı , sitenizin mobil yanıt vermeyle ilgili olabilecek sorunları görmek için yardımcı bir araçdır. PageSpeed ​​Insights, sayfanın her ikisinde de performansını nasıl artırabileceğini, tam yüklemeden önce yüke ve tam sayfa yüküne kadar ölçer ve sayfa yükleme süresini azaltmak için somut öneriler sunar.

 

Mobil deneyim

“Mobil deneyimler” ini düşündüğünüzde hız kesinlikle bir husustur, ancak mobil web siteniz de bir bütün olarak – görünüm, his, gezinme, metin, resim vb. Olur.

Google’ın 2015 yılında mobil uyumlu güncellemesini sunduğundan beri, web yöneticileri ve SEO’lar “mobil uyumlu” bir sıralama faktörü olarak hesaba katmak zorunda kaldı.

Gezinme, mobil deneyiminin en önemli bileşenlerinden biridir; kullanıcılar ve Google, aradıklarını hızlı bir şekilde bulabilmelidir. Düğme boyutları ve tasarımları bile mobil web sitenizdeki kullanıcı etkileşimini etkileyebilir. Mobil web sitenizdeki her öğe bir kullanıcının deneyimini etkiler ve doğrudan veya dolaylı olarak SEO’yu etkiler.

 

SEO ve UX: Kazanan bir kombinasyon

Umarım, SEO ve UX’un hem insan ziyaretçileri hem de arama motorları için başarılı bir web sitesi deneyimi oluşturmada nasıl elele gittiğini görebilirsiniz.

SEO + UX = Başarı
Contact Person WhatsApp Üzerinden Mesaj Atın