Sektörel Alan Adları Hakkında

Uzun bir aradan sonra tekrar “sektörel alan adları” hakkında gözlemlerim, incelemelerim yer aldığı bir yazıda herkese selamlar. Eğer daha önceki ” Yeni aldığım domain iş yapar mı? Değeri ne kadar ? ” yazımı okumadıysanız, şiddetle okumanızı tavsiye ederim.

Bana kalırsa her bir alan adı yatırımcısının uzman olduğu konular var diye düşünüyorum, bazılarımız likit alan adı konusunda, bazılarımızı jenerik alan adları konusunda gibi bir çok alan adı yatırımcısının özel ilgi duyduğu alan adı piyasası var ve ilgi duyduğu piyasada yıllar boyu nelerin yanlış olduğunu, nelerin doğru olduğunu zaman ile deneme-yanılma yöntemi ile tecrübe ediyoruz.

2004-2005’den beri bir çok alan adı aldım, sattım, uzatmadım sildim vs ama son 4 yıldır doğru çizgiyi bulduğuma inanıyorum kendi açımdan; “Sektörel Alan Adları”

Yıllar boyu birçok yanlış karar verdiğim oldu, iş yapmaz dediğim sildiğim veya çok uygun fiyata verdiğim alan adlarının yüksek satış fiyatlarını gördüm 🙂 Bunda pişman değilim kesinlikle, çünkü biliyordum doğru/yanlış karar olsa dahi ileride bunlar bana tecrübe olarak faydasının olacağını. Bu yazı serisinde (1-2-3 şeklinde ileride devamı olacak yazının) kısaca sektörel alan adı nedir? nasıl bulunur? benim filtre kıstaslarım, değerlimi veya ileride değerlenir mi? son kullanıcıya ve kimlere nasıl pazarlayabilirim?

Sektörel Alan Adı Nasıl Bulabilirim ?

Boşta şuan için alan adı bulmak imkansız gibi, bir çok sektörün “jenerik” alan adı zaten boşta yok, hiç boşuna whois çekmeyin. Burada seçeneğiniz ya daha önce alınmış ve yatırım yapmaya müsait alan adların tespiti ya da kayıt süresi dolacak alan adlarını takip edilmesi ya da uzun saatler sonrası araştırma yapıp, analizler yapıp boşta alan adı bulmak.

Bir sonraki yazım da şansımızı bir deneylim, bakalım boşta “yatırımlık, ileride bize kazanç sağlayacak”(daha önce alınmış ve süresi uzatılmamış, düşmüş alan adı da olabilir ve benim için daha makuldür, yazının ilerleyen satırlarında bu konuya da değiniriz) alan adı bulabilecek miyiz ?

Benim kullandım 3 yardımcı araç şunlar;
Google Anahtar Kelime Planlayıcı
R10 Kelime Önerici
Google Keyword Suggestion

İlk adım bir sektör belirlemek, bu aşamada bildiğiniz ve içinde olduğunuz sektörü araştırmanızı tavsiye ederim. Çünkü hiç ilgilenmediğiniz, işlerin nasıl ilerlediğini bilmediğiniz sektördeki alan adlarına yatırım yapmak biraz risktir, o sektörün internet üzerinden telefon veya siparişleri var mı? Veya ileride olabilir mi? yatırım yapacağınız alan adının sektöründe yeteri kadar “büyük” oyuncu var mı? İleride olabilir mi? veya şuan için küçük ama ileride potansiyeli olan firmalar, geleceği ön gören genç ve yatırım yapmayı seven genç patron ve iş adamları var mı? vs vs gibi bir çok unsurlar var.O yüzden ilk önce bildiğiniz, az çok fikir sahibi olduğunuz sektörlere yoğunlaşmanızı tavsiye ederim.

Eğer hiç bir sektör ile alakanız yok ise, işiniz gücünüz bilgisayar karşısında tasarım, yazılım vs gibi sadece bilişim konularında ilgiliyseniz (benim gibi) daha önceki sektörel bazlı satılmış alan adlarından bir profil çıkartabilirsiniz. DomainBulten.com her hafta yüksek aranma kelimelerini yayınlıyor, bu size bir fikir verebilir. Her ay satışlarını yayınlıyor bu size bir fikir verebilir, AlanAdlari.com ‘da üst bar’da akan “en son teklif” verilen adları size bir fikir verebilir. GoldNames.com ‘da sağ tarafta yer alan ve haftalık yayınlanan “Domain Sale News” (Yurt dışındaki tüm alan adı satış sitelerinden elde edilen haftalık raporlar) bölümden satış raporlarını takip etmeniz size bir fikir verebilir.

Yani canlılık gördüğünüz, yatırımcı olduğu düşündüğünüz sektörlere ilk başta yoğunlaşmanızı öneririm AMA şunu da unutmamak lazım; bir sektörde yüzlerce yatırımlık alan adı yok. Bazen potansiyeli olan (Yüksek Aranma Hacmi) 3-4 kelime vardır ve onları sektör içerisin de ki büyük veya büyümeyi hedefleyen şirketler almıştır, bu durumlarda daha düşük aranma hacmine sahip alan adlarına pek rağbet olmaz belki de olabilir 🙂 bu durum tamamen o sektörün ileride yapacağı sıçrama, canlılık ve yeni şirketlerin piyasaya girmesi veya büyük şirketlerin bu büyüyen pastadan daha fazla dilim almak, büyüyen piyasaya yeni “oyuncuların” girmesini engellemek (evet bazen şirketler tüm alan adlarını site yapmak için değil, başka firmaların bu alan adlarını kullanmaması içinde kayıt altına alıyorlar) adına daha düşük aranma hacmine sahip alan adlarını aldıkları da oluyor.

İşte bu yüzden ilk başlarda iyi bildiğiniz sektörlere yoğunlaşmanızı tavsiye ederim.

Yazının başında bahsettiğim gibi seri olarak yayınlamayı düşündüm çünkü çok uzun olacak gibi, sonraki yazıda isterseniz bir sektör belirleyelim (ben ufaktan araştırmaya başladım, bir kaç alan adını gözüme kestirdim şimdiden) , belirlediğimiz sektörde “yatırıma uygun“, ileride değerleneceği düşündüğümüz, potansiyeli olan ilk önce anahtar kelimeler daha sonra alan adlarını araştıralım. Bu aşamada sadece boşta değil, kayıt edilmiş ve alanadlari.com üzerinde satışa çıkmış uygun fiyatlı bir kaç alan adı da alalım (dedim ya ufaktan araştırdım, bir kaç tane burada gözüme kestirdim). Daha sonraki yazılarda ise pazarlama tarafına geçeriz.

Şimdilik “Sektörel Alan Adları Hakkında” yazısının ilk serisini bitiriyorum yeniden görüşmek üzere hoşça kalın.

Share Button

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*